Kerana aku rindu
Rindu untuk bertemu denganmu
Ingin untuk mengucup tanganmu
Dan untuk memeluk tubuhmu

Engkau sinar engkau cahaya
Hadirmu sejuta makna
Menerangi dunia kurasa gelita
Kasih yang kau berikan
Masakan terjumpa tara bandingan
Bagaikan hati teresak hiba
Cintamu menghapus sendu tangisan

Engkaulah anugerah dari Ilahi
Laksana darah menyambung nadi
Dalam hidup memberi erti
Cuba kubayang dunia tanpamu
Pasti angin berhenti berlagu
Alam kan kehilangan segala seri
Dunia bertuah menerima kehadiranmu

Kerana aku rindu
Rindu untuk melihatmu
Walaupun sekadar dalam mimpiku
Walaupun hanya sedetik waktu

Ya Rasul kekasih Allah
Tidak kulayak menatap wajahmu
Tidak kulayak melawat syurga kediamanmu
Tidak kulayak mengaku umatmu
Tapi benarkan aku untuk merindu
Benarkan aku menyebut namamu
Benarkan aku memuji kemuliaanmu

I'm reading: Kerana Aku RinduTweet this!